Skrevet d. 5. april 2016

’Informations Venner’ afholdt den ordinære generalforsamling den 3. april 2016 kl. 10 i Informations kantine, og der var fuldt hus, op mod 80 personer heraf ca. 50 medlemmer.

Generalforsamlingen forløb rigtig godt, og med god ro og orden under ledelse af Knud Vilby.

Klik her for at se referatet fra mødet.

Som et særskilt punkt på dagsordenen blev der udnævnt to æresmedlemmer: Torben Brostrøm og Morten Piil. De har arbejdet på avisen i henholdsvis 60 og 50 år.

Efter generalforsamlingen fra ca. kl. 11 underholdt avisens ledelse i et par timer, og med en god debat til følge.
Adm. direktør Mette Davidsen-Nielsen redegjorde for avisens regnskab 2015, samt om fremgangen for de nye abonnementstyper, nu hvor mange abonnenter skifter helt eller delvist til den digitale udgave. Dejligt at høre at der var et pænt overskud i 2015, og antallet af abonnenter ikke falder.
Chefredaktør Christian Jensen lagde stor vægt på den succes avisen havde haft med særudgaven skrevet af flygtningen og følgerne heraf, samt med de åbne redaktionsmøder, mens medredaktør Troels B. Jørgensen viste hvorledes man nu fra avisens website/e-avis kunne se alle aviser helt tilbage fra 1945, og at man på mange måder kunne søge i disse.